Training Communicatie, Interactie & Gesprekstechnieken


Deze diepgaande communicatietraining gaat verder dan effectiever communiceren. Je wil vanuit openheid en gelijkwaardigheid werken, samenwerken vanuit vertrouwen en duidelijk aangeven waar je grenzen liggen. Je gaat praktisch aan de slag om je zelfinzicht, zelfvertrouwen en assertiviteit te vergroten. Zo verbeter je je communicatieve vaardigheden en je persoonlijke effectiviteit, waardoor het plezier in je werk groeit.

Trefwoorden:

Assertief zijn

Zelfvertrouwen vergroten

Kwaliteiten benutten

Effectief communiceren




Wat is training Communicatie, Interactie & Gesprekstechnieken (KIG)?

De KIG training is al 30 jaar een krachtige impuls voor wie effectief wil communiceren, in werk en privé. Je leert sterker te staan in samenwerking met anderen en in verschillende overleg- en werksituaties.
KIG gaat verder dan het aanleren van praktische vaardigheden. Je onderzoekt je houding en gedrag en krijgt inzicht in de effecten daarvan op je communicatie. Je doorbreekt vaste (niet effectieve) patronen en oefent tijdens de training met nieuw gedrag, zodat je het vol vertrouwen kan toepassen in de dagelijkse praktijk.
De rode draad van de training is het verder ontwikkelen van jouw zelfsturend vermogen: je persoonlijk leiderschap.

Wat heb je aan deze communicatietraining?

Je ontdekt en ervaart hoe je jouw persoonlijke 'interactiestijl' kunt verbeteren, en welk profijt je daarvan kunt hebben - zowel privé als in allerlei werksituaties. Je wordt zekerder, ervaart minder stress en communiceert effectiever.

Doelstellingen van deelnemers aan de KIG zijn onder andere:

  • Communicatie verbeteren: Ik wil beter in staat zijn mijn boodschap over te brengen / concreter leren communiceren en minder wollig zijn / effectief feedback leren geven / meer of juist minder recht voor z’n raap zijn
  • Begrip van anderen verbeteren: Ik wil minder doordrukken en meer rekening houden met de belangen van anderen / meer rekening houden met de gevoelens van anderen / meer rekening houden met mijn eigen gevoelens
  • Meer openheid in werk brengen: Ik wil beter leren luisteren / beter leren vragen stellen / mensen meenemen in mijn verhaal / leren anderen te enthousiasmeren / beter snappen waarom ik dingen niet voor elkaar krijg op mijn werk
  • Vanuit gelijkwaardigheid werken: Ik wil gelijkwaardige interacties aangaan / mezelf minder klein maken en minder toegeven / meer voor mijn eigen belangen opkomen
  • Omgaan met spannende situaties en conflicten: Ik wil ook in gesprek blijven als het spannend wordt (en niet dicht klappen) / overeind blijven en grenzen aangeven in gesprek met mijn leidinggevende / ook mijn mening kunnen geven in een autoriteitsrelatie / mijn hoofd koel houden in situaties die voor mij stressvol zijn
  • Vertrouwen vinden en samenwerken: Ik wil betere relaties op mijn werk / meer samenwerken i.p.v. problemen in mijn eentje oplossen / meer benaderbaar zijn voor anderen / anderen leren vertrouwen en niet alles zelf oplossen / met meer zelfvertrouwen mijn werk doen / met meer vertrouwen een presentatie kunnen geven
  • Zelfinzicht vergroten, nee zeggen: Ik wil mezelf beter leren kennen / snappen zodat ik effectiever kan worden / minder overwerken en mijn werk afkrijgen binnen de afgesproken tijd / leren om mijn eigen grenzen aan te geven bij een directe collega / beter mijn plek in nemen in een team
  • Meer plezier en gezondheid in werk: Ik wil meer werkplezier en minder piekeren/ stress / een betere en gezondere balans tussen werk en privé

Is deze training communiceren iets voor jou?

Deze communicatie training is voor iedereen vanaf mbo-niveau die communicatief sterker wil staan in uiteenlopende werksituaties.

Resultaat van de training

Je communicatie- en gespreksvaardigheden en persoonlijke effectiviteit verbeteren op een fundamentele en dus duurzame manier. Daar heb je in de eerste plaats zelf veel aan, maar je organisatie en omgeving profiteren mee. Voorbeelden van wat je kan bereiken zijn:

  • je neemt makkelijker initiatieven
  • je komt beter voor jezelf op
  • je herkent voor jou stressvolle situaties eerder 
  • je gaat op een adequate manier om met spannende, stressvolle situaties 
  • je hebt meer grip op je emoties in interactie met anderen
  • je blijft beter overeind in de omgang met anderen
  • je maakt beter duidelijk wat je bedoelt door effectiever te spreken en te luisteren
  • je overtuigingskracht groeit en je bereikt makkelijker wat je wilt bereiken
  • je krijgt meer grip op de interactie met anderen, ook in groepen
  • je blijft in dialoog en kan je boodschap beter overbrengen
  • je hebt meer zelfvertrouwen, waardoor je makkelijker communiceert
  • je communiceert makkelijker, waardoor je meer zelfvertrouwen krijgt

Context

Je komt in je werk regelmatig in frustrerende of lastige situaties terecht. Je voelt je niet erg sterk in onderhandelingen en hebt het idee dat je bij presentaties wel wat overtuigender zou kunnen overkomen. Conflictsituaties vermijd je het liefst en bij vergaderingen heb je het idee dat het veel effectiever kan. Het lukt je niet altijd om oprecht geïnteresseerd te zijn, goed te luisteren en in dialoog te blijven.
Je effectiviteit op de werkvloer is sterk gerelateerd aan de manier waarop je communiceert en omgaat met anderen. Als je iets wilt veranderen in je werksituatie zul je dáár moeten beginnen.

Rode draad in houding en gedrag

In de KIG werken we op een basaal, persoonlijk niveau. Je leert te zien waarom je doet zoals je doet. Wat zeggen jouw houding en gedrag over jezelf? Hoe kom jij op anderen over? Hoe kun je daar invloed op uitoefenen?
Je ontdekt waar in jouw gedrag en houding de schoen wringt en wat er voor jou persoonlijk nodig is om effectiever te communiceren en daardoor beter te presteren.
Je ervaart bovendien hoe stress zich opbouwt en leert die via praktische oefeningen beter te hanteren.
Zo kom je sterker te staan in presentaties, vergaderingen, onderhandelingen, of welke vorm van interactie dan ook. Dat ervaar je niet alleen zelf; ook je omgeving merkt het verschil.

Opzet van deze communicatie training

De training omvat een mix van theorie, informatie-uitwisseling en praktijkoefeningen in een groep van maximaal 12 deelnemers. In communicatie-oefeningen met andere groepsleden ervaar je het effect van verschillende gesprekstechnieken en sociale vaardigheden. Een belangrijk en gewaardeerd onderdeel van de training is de afsluitende game.
De training is persoonsgericht, wat wil zeggen: jouw individuele situatie en gedrag staan centraal. Deelnemers brengen hun eigen (werk)ervaringen in en reageren op elkaar. Je krijgt voortdurend feedback over de eigen sociale vaardigheden, interactie- en gespreksvaardigheden. Ook heb je de gelegenheid uit te proberen wat een andere houding en ander gedrag opleveren. Je leert je persoonlijke opvattingen over jezelf en anderen kennen en bijstellen.

De training bestaat uit drie blokken, elk met een eigen invalshoek. In de tussenliggende periode pas je het geleerde toe in je eigen werkomgeving. Gezien de opzet is het niet mogelijk delen van de training te missen. De diepgaande training vraagt van de deelnemers een flinke investering van tijd en energie die - zo verzekeren deelnemers ons achteraf - meer dan de moeite waard is.

De KIG communicatietraining bestaat uit drie blokken verspreid over drie maanden: twee blokken van drie dagen en één blok van twee dagen. Alle deelnemers overnachten tijdens de trainingsblokken in een conferentieoord. Van Harte & Lingsma verzorgt de overnachtingen.

Blok 1:
-
Persoonlijke presentaties
- Besluitvormingsmodel
- Communicatie en feedback
- Interactiemodel
- Onderhandelen
- Psychologische testen

Blok 2:
- Persoonlijk leiderschap
- Levensscript 
- Uitdagende leersituaties
- Sterkte/zwakte analyse
- Keuze maken
- Stress en mindfulness

Blok 3: 
- Game
- Evaluatie en borging

"Een Intensieve maar verhelderende communicatie training"

Janneke

De cursus vond ik intensief maar zeer verhelderend. Een aanrader voor iedereen die zijn communicatie vaardigheden verder wil ontdekken, ontwikkelen en goed leren inzetten. Doordat de inhoud, locatie en organisatie goed in elkaar zit kon ik me volledig concentreren op de cursus.


"De KIG cursus is de beste cursus die ik ooit gevolgd heb"

Marco van de Veerdonk - Philips

De KIG cursus is de beste cursus die ik ooit gevolgd heb. Tijdens de cursus ben ik denk ik terecht bestempeld als grijze muis. Altijd op de achtergrond, weinig betrokken tijdens discussies en heel verlegen. De cursus heeft me met de neus op de feiten gedrukt en dat heeft voor mij veel emotie te weeg gebracht. Na de cursus heeft het nog wel even geduurd voor ik naar eigen gevoel meer op mezelf kon vertrouwen. Door regelmatig naar feedback te vragen ben ik echter steeds sterker geworden. Binnen de organisatie heb ik steeds meer een leidende taak gekregen, het organiseren en voorzitten van vergaderingen lijkt nu een koud kunstje. Ik ben steviger in mijn schoenen gaan staan, en heb mijn draai binnen het bedrijf gevonden. Kortom de cursus heeft mijn leven werkelijk veranderd.


"Een absolute aanrader..."

Peter

Het is een prachtige ervaring geweest, die ik nooit meer zal vergeten. Het programma was goed afwisselend (niet te droge stof). De invulling van de trainster was uiterst prettig, ze was betrokken en kwam niet belerend over.
Met de andere cursisten heb ik het erg getroffen. Het was een fantastische groep. De training is een absolute aanrader voor iedereen die zich persoonlijk meer wil ontwikkelen. Echte "eye openers" waren het persoonlijke gedrag en het effect daarvan op andere.


"Aha-momenten, eye-openers en terugdenkmomenten"

KIG-deelnemer

Ik had verwacht handvatten te krijgen om mijn leerdoelen op lange termijn op mijn werk te kunnen inzetten/verwezenlijken. Maar al op zeer korte termijn heb ik veel bereikt en waar kunnen maken.
De groepsopdrachten en vooral de KIG-game met acteurs hebben mij de mogelijkheid gegeven goed met de theorie en mijn leerdoelen te oefenen. Ik heb hier ook veel uit gehaald - de meeste aha-momenten, eye-openers en terugdenkmomenten heb ik hier beleefd.


"Iedereen zou deze communicatie training moeten volgen"

Robert Brown - KPN

Op deze manier een spiegel voorgezet krijgen stelt je in staat om het maximale uit jezelf te halen. Eigenlijk zou iedereen deze communicatietraining 1 keer in zijn leven moeten volgen.


"Een geweldige communicatie training!"

Ton Epskamp

Een geweldige trainer. een geweldige groep. een geweldige training. Een geweldig moment in mijn leven bepalend voor de rest van mijn leven.


"Een energievolle training "

Sandra Wong - Program Development Associate JT International Company Netherland BV

Even door de theorie van blok 1 heenbijten, maar in blok 2 en 3 werpt het zijn vruchten af. Tastbare handvatten om makkelijk in de praktijk toe te passen. Gedurende de training werden mijn valkuilen steeds zichtbaarder, dus ook mijn gedrag veranderde langzaam mee naar het positieve. Een energievolle training die vooral zijn 'reason why' onthuld in het laatste blok. The game was een fantastische openbaring voor elke deelnemer.


"Scherp gestelde communicatie training"

deelnemer communicatie training

Aan communicatietraining gehad: scherp gesteld wat ik al wist
samenstelling groep: goed, maar volgens mij kan een groep nooit niet goed samengesteld zijn, gewoon op zoek gaan naar de gemene deler.
Docent: goed
Aansluiting inhoud op dagelijkse praktijk: vooral de oefeningen voor de uitleg van de theorie en de rollenspellen.


"Heel leerzaam..."

KIG-deelnemer

Heel leerzaam. Eerst moet je jezelf leren kennen voordat je effectief kunt communiceren. Een aanrader voor iedereen die confrontatie met eigen gedrag durft te zien.


"Een aanrader!"

Faryda Lindeman - RI-AO Officer MN Services

Je krijgt een goed beeld van je capaciteiten, hoe anderen jou zien en van je verbeterpunten. Het is dus een goede training om het beste uit jezelf te halen! Daarbij een prima trainer, groep en setting: echt een aanrader!


Wat is training Communicatie, Interactie & Gesprekstechnieken (KIG)?

De KIG training is al 30 jaar een krachtige impuls voor wie effectief wil communiceren, in werk en privé. Je leert sterker te staan in samenwerking met anderen en in verschillende overleg- en werksituaties.
KIG gaat verder dan het aanleren van praktische vaardigheden. Je onderzoekt je houding en gedrag en krijgt inzicht in de effecten daarvan op je communicatie. Je doorbreekt vaste (niet effectieve) patronen en oefent tijdens de training met nieuw gedrag, zodat je het vol vertrouwen kan toepassen in de dagelijkse praktijk.
De rode draad van de training is het verder ontwikkelen van jouw zelfsturend vermogen: je persoonlijk leiderschap.

Wat heb je aan deze communicatietraining?

Je ontdekt en ervaart hoe je jouw persoonlijke 'interactiestijl' kunt verbeteren, en welk profijt je daarvan kunt hebben - zowel privé als in allerlei werksituaties. Je wordt zekerder, ervaart minder stress en communiceert effectiever.

Doelstellingen van deelnemers aan de KIG zijn onder andere:

  • Communicatie verbeteren: Ik wil beter in staat zijn mijn boodschap over te brengen / concreter leren communiceren en minder wollig zijn / effectief feedback leren geven / meer of juist minder recht voor z’n raap zijn
  • Begrip van anderen verbeteren: Ik wil minder doordrukken en meer rekening houden met de belangen van anderen / meer rekening houden met de gevoelens van anderen / meer rekening houden met mijn eigen gevoelens
  • Meer openheid in werk brengen: Ik wil beter leren luisteren / beter leren vragen stellen / mensen meenemen in mijn verhaal / leren anderen te enthousiasmeren / beter snappen waarom ik dingen niet voor elkaar krijg op mijn werk
  • Vanuit gelijkwaardigheid werken: Ik wil gelijkwaardige interacties aangaan / mezelf minder klein maken en minder toegeven / meer voor mijn eigen belangen opkomen
  • Omgaan met spannende situaties en conflicten: Ik wil ook in gesprek blijven als het spannend wordt (en niet dicht klappen) / overeind blijven en grenzen aangeven in gesprek met mijn leidinggevende / ook mijn mening kunnen geven in een autoriteitsrelatie / mijn hoofd koel houden in situaties die voor mij stressvol zijn
  • Vertrouwen vinden en samenwerken: Ik wil betere relaties op mijn werk / meer samenwerken i.p.v. problemen in mijn eentje oplossen / meer benaderbaar zijn voor anderen / anderen leren vertrouwen en niet alles zelf oplossen / met meer zelfvertrouwen mijn werk doen / met meer vertrouwen een presentatie kunnen geven
  • Zelfinzicht vergroten, nee zeggen: Ik wil mezelf beter leren kennen / snappen zodat ik effectiever kan worden / minder overwerken en mijn werk afkrijgen binnen de afgesproken tijd / leren om mijn eigen grenzen aan te geven bij een directe collega / beter mijn plek in nemen in een team
  • Meer plezier en gezondheid in werk: Ik wil meer werkplezier en minder piekeren/ stress / een betere en gezondere balans tussen werk en privé

Is deze training communiceren iets voor jou?

Deze communicatie training is voor iedereen vanaf mbo-niveau die communicatief sterker wil staan in uiteenlopende werksituaties.

Resultaat van de training

Je communicatie- en gespreksvaardigheden en persoonlijke effectiviteit verbeteren op een fundamentele en dus duurzame manier. Daar heb je in de eerste plaats zelf veel aan, maar je organisatie en omgeving profiteren mee. Voorbeelden van wat je kan bereiken zijn:

  • je neemt makkelijker initiatieven
  • je komt beter voor jezelf op
  • je herkent voor jou stressvolle situaties eerder 
  • je gaat op een adequate manier om met spannende, stressvolle situaties 
  • je hebt meer grip op je emoties in interactie met anderen
  • je blijft beter overeind in de omgang met anderen
  • je maakt beter duidelijk wat je bedoelt door effectiever te spreken en te luisteren
  • je overtuigingskracht groeit en je bereikt makkelijker wat je wilt bereiken
  • je krijgt meer grip op de interactie met anderen, ook in groepen
  • je blijft in dialoog en kan je boodschap beter overbrengen
  • je hebt meer zelfvertrouwen, waardoor je makkelijker communiceert
  • je communiceert makkelijker, waardoor je meer zelfvertrouwen krijgt

Context

Je komt in je werk regelmatig in frustrerende of lastige situaties terecht. Je voelt je niet erg sterk in onderhandelingen en hebt het idee dat je bij presentaties wel wat overtuigender zou kunnen overkomen. Conflictsituaties vermijd je het liefst en bij vergaderingen heb je het idee dat het veel effectiever kan. Het lukt je niet altijd om oprecht geïnteresseerd te zijn, goed te luisteren en in dialoog te blijven.
Je effectiviteit op de werkvloer is sterk gerelateerd aan de manier waarop je communiceert en omgaat met anderen. Als je iets wilt veranderen in je werksituatie zul je dáár moeten beginnen.

Rode draad in houding en gedrag

In de KIG werken we op een basaal, persoonlijk niveau. Je leert te zien waarom je doet zoals je doet. Wat zeggen jouw houding en gedrag over jezelf? Hoe kom jij op anderen over? Hoe kun je daar invloed op uitoefenen?
Je ontdekt waar in jouw gedrag en houding de schoen wringt en wat er voor jou persoonlijk nodig is om effectiever te communiceren en daardoor beter te presteren.
Je ervaart bovendien hoe stress zich opbouwt en leert die via praktische oefeningen beter te hanteren.
Zo kom je sterker te staan in presentaties, vergaderingen, onderhandelingen, of welke vorm van interactie dan ook. Dat ervaar je niet alleen zelf; ook je omgeving merkt het verschil.

Opzet van deze communicatie training

De training omvat een mix van theorie, informatie-uitwisseling en praktijkoefeningen in een groep van maximaal 12 deelnemers. In communicatie-oefeningen met andere groepsleden ervaar je het effect van verschillende gesprekstechnieken en sociale vaardigheden. Een belangrijk en gewaardeerd onderdeel van de training is de afsluitende game.
De training is persoonsgericht, wat wil zeggen: jouw individuele situatie en gedrag staan centraal. Deelnemers brengen hun eigen (werk)ervaringen in en reageren op elkaar. Je krijgt voortdurend feedback over de eigen sociale vaardigheden, interactie- en gespreksvaardigheden. Ook heb je de gelegenheid uit te proberen wat een andere houding en ander gedrag opleveren. Je leert je persoonlijke opvattingen over jezelf en anderen kennen en bijstellen.

De training bestaat uit drie blokken, elk met een eigen invalshoek. In de tussenliggende periode pas je het geleerde toe in je eigen werkomgeving. Gezien de opzet is het niet mogelijk delen van de training te missen. De diepgaande training vraagt van de deelnemers een flinke investering van tijd en energie die - zo verzekeren deelnemers ons achteraf - meer dan de moeite waard is.

De KIG communicatietraining bestaat uit drie blokken verspreid over drie maanden: twee blokken van drie dagen en één blok van twee dagen. Alle deelnemers overnachten tijdens de trainingsblokken in een conferentieoord. Van Harte & Lingsma verzorgt de overnachtingen.

Blok 1:
-
Persoonlijke presentaties
- Besluitvormingsmodel
- Communicatie en feedback
- Interactiemodel
- Onderhandelen
- Psychologische testen

Blok 2:
- Persoonlijk leiderschap
- Levensscript 
- Uitdagende leersituaties
- Sterkte/zwakte analyse
- Keuze maken
- Stress en mindfulness

Blok 3: 
- Game
- Evaluatie en borging

"Een Intensieve maar verhelderende communicatie training"


Janneke

De cursus vond ik intensief maar zeer verhelderend. Een aanrader voor iedereen die zijn communicatie vaardigheden verder wil ontdekken, ontwikkelen en goed leren inzetten. Doordat de inhoud, locatie en organisatie goed in elkaar zit kon ik me volledig concentreren op de cursus.


"De KIG cursus is de beste cursus die ik ooit gevolgd heb"


Marco van de Veerdonk Philips

De KIG cursus is de beste cursus die ik ooit gevolgd heb. Tijdens de cursus ben ik denk ik terecht bestempeld als grijze muis. Altijd op de achtergrond, weinig betrokken tijdens discussies en heel verlegen. De cursus heeft me met de neus op de feiten gedrukt en dat heeft voor mij veel emotie te weeg gebracht. Na de cursus heeft het nog wel even geduurd voor ik naar eigen gevoel meer op mezelf kon vertrouwen. Door regelmatig naar feedback te vragen ben ik echter steeds sterker geworden. Binnen de organisatie heb ik steeds meer een leidende taak gekregen, het organiseren en voorzitten van vergaderingen lijkt nu een koud kunstje. Ik ben steviger in mijn schoenen gaan staan, en heb mijn draai binnen het bedrijf gevonden. Kortom de cursus heeft mijn leven werkelijk veranderd.


"Een absolute aanrader..."


Peter

Het is een prachtige ervaring geweest, die ik nooit meer zal vergeten. Het programma was goed afwisselend (niet te droge stof). De invulling van de trainster was uiterst prettig, ze was betrokken en kwam niet belerend over.
Met de andere cursisten heb ik het erg getroffen. Het was een fantastische groep. De training is een absolute aanrader voor iedereen die zich persoonlijk meer wil ontwikkelen. Echte "eye openers" waren het persoonlijke gedrag en het effect daarvan op andere.


"Aha-momenten, eye-openers en terugdenkmomenten"


KIG-deelnemer

Ik had verwacht handvatten te krijgen om mijn leerdoelen op lange termijn op mijn werk te kunnen inzetten/verwezenlijken. Maar al op zeer korte termijn heb ik veel bereikt en waar kunnen maken.
De groepsopdrachten en vooral de KIG-game met acteurs hebben mij de mogelijkheid gegeven goed met de theorie en mijn leerdoelen te oefenen. Ik heb hier ook veel uit gehaald - de meeste aha-momenten, eye-openers en terugdenkmomenten heb ik hier beleefd.


"Iedereen zou deze communicatie training moeten volgen"


Robert Brown KPN

Op deze manier een spiegel voorgezet krijgen stelt je in staat om het maximale uit jezelf te halen. Eigenlijk zou iedereen deze communicatietraining 1 keer in zijn leven moeten volgen.


"Een geweldige communicatie training!"


Ton Epskamp

Een geweldige trainer. een geweldige groep. een geweldige training. Een geweldig moment in mijn leven bepalend voor de rest van mijn leven.


"Een energievolle training "


Sandra Wong Program Development Associate JT International Company Netherland BV

Even door de theorie van blok 1 heenbijten, maar in blok 2 en 3 werpt het zijn vruchten af. Tastbare handvatten om makkelijk in de praktijk toe te passen. Gedurende de training werden mijn valkuilen steeds zichtbaarder, dus ook mijn gedrag veranderde langzaam mee naar het positieve. Een energievolle training die vooral zijn 'reason why' onthuld in het laatste blok. The game was een fantastische openbaring voor elke deelnemer.


"Scherp gestelde communicatie training"


deelnemer communicatie training

Aan communicatietraining gehad: scherp gesteld wat ik al wist
samenstelling groep: goed, maar volgens mij kan een groep nooit niet goed samengesteld zijn, gewoon op zoek gaan naar de gemene deler.
Docent: goed
Aansluiting inhoud op dagelijkse praktijk: vooral de oefeningen voor de uitleg van de theorie en de rollenspellen.


"Heel leerzaam..."


KIG-deelnemer

Heel leerzaam. Eerst moet je jezelf leren kennen voordat je effectief kunt communiceren. Een aanrader voor iedereen die confrontatie met eigen gedrag durft te zien.


"Een aanrader!"


Faryda Lindeman RI-AO Officer MN Services

Je krijgt een goed beeld van je capaciteiten, hoe anderen jou zien en van je verbeterpunten. Het is dus een goede training om het beste uit jezelf te halen! Daarbij een prima trainer, groep en setting: echt een aanrader!


Trefwoorden:

Assertief zijn

Zelfvertrouwen vergroten

Kwaliteiten benutten

Effectief communiceren


PDF download
Laat hier je gegevens achter - dank je.
(Alle velden zijn verplicht)

PDF wordt nu gedownload....
Wil je deze week door een van onze trainingsadviseurs teruggebeld worden over deze training en jouw leervraag?

Ja Nee, bedankt

PDF brochure per e-mail ontvangen
Laat hier je gegevens achter - dank je.
(Alle velden zijn verplicht)

Er is aanvullende informatie naar jouw e-mailadres verzonden. Indien je deze informatie niet ontvangt, kijk dan ook eerst even in de spam of onbelangrijke e-mail map.

Bedankt voor het insturen van het wachtlijst verzoek. Wij nemen zo spoedig als mogelijk contact met je op (tijdens kantooruren).

Laat je naam en nummer achter en we bellen je zo snel mogelijk!