Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies.
Door te klikken op ‘ik ga akkoord’ accepteer je deze cookies.

Meer informatie over het gebruik van cookies lees je in onze privacyverklaring.

Akkoord


Training Invloed & Leiderschap - blended


Trainingscategorie: Leiderschap en Management

De blended training Invloed & Leiderschap is een dynamische training die inspeelt op de huidige tijdgeest en die je verder brengt in je persoonlijk leiderschap. Centraal staat het effectiever worden in communicatie, interactie en leiderschaps- en beïnvloedingsvaardigheden. Er wordt optimaal gebruik gemaakt van blended learning: je leert afwisselend zelfstandig en in de groep, zowel in de trainingszaal, als online en op je werkplek. Je geeft zelf vorm aan je training zodat die aansluit op jouw werksituatie, zodat je je werkcontext betrekt bij het leren.

De training is ontwikkeld op basis van de trainingen KIM en KIM/NL. De doelen en resultaten zijn vergelijkbaar.

Trefwoorden:

Beïnvloeden

Jezelf leiden

Resultaten bereiken




Wat is de training Invloed & Leiderschap?

In de blended training Invloed & Leiderschap staat het ontwikkelen van (persoonlijk) leiderschap centraal. Je vergroot je effectiviteit op een manier die bij je past en die jou en je (werk)omgeving dient. Daarbij gaat het om:

  • effectiever aansturen en beïnvloeden
  • beter communiceren
  • creëren en uitdragen van je eigen visie
  • verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leer- en ontwikkelproces als professional
  • constructief bijdragen aan jouw organisatie

Wat heb je aan deze leiderschapstraining?

Je wordt effectiever en gelukkiger in je werk. Je vergroot je invloed en je versterkt je eigen leiderschap. Samenwerken en beïnvloeden wordt makkelijker en leuker. Je verdiept je kennis, ontwikkelt je concrete vaardigheden en onderzoekt jouw talenten en valkuilen. Daarnaast biedt de training je een aantal zeer praktische tools op het gebied van communicatie, interactie en leiderschap.

Is de training Invloed en Leiderschap iets voor jou?

De training Invloed en Leiderschap is voor leidinggevenden én niet-leidinggevende professionals op hbo- of academisch niveau die een sprong vooruit willen maken in hun (persoonlijk) leiderschap.

In deze training wordt gebruik gemaakt van:

  • het (e)boek Leidmotief
  • virtual classrooms
  • online leerplatform en community
  • online coaching
  • intervisie
  • handouts met theorie en oefeningen
  • een managementgame met acteurs
  • psychologische testen
  • video-feedback

Bekijk hier het interview met trainer Rénoud Kroeze over de doorontwikkeling van de TIL:

Resultaat van deze persoonlijke leiderschapstraining

Na de training Invloed & Leiderschap:

  • kan je flexibel schakelen tussen resultaat behalen, effectief samenwerken en communiceren.
  • weet je hoe je overkomt op collega’s en welke invloed jouw doen én laten heeft op je team of werkomgeving.
  • ben je je bewust van jouw persoonlijke kwaliteiten die je doelbewuster in kan zetten.
  • weet je waar je voor staat en wat je echt belangrijk vindt.
  • leer je beter om te gaan met je minder sterke kanten, wat je geloofwaardigheid ten goede komt.
  • stuur je vanuit vertrouwen in plaats vanuit controle.
  • neem je eigenaarschap over jouw eigen ontwikkeling.
  • ben je in staat te doen wat werkelijk nodig is om bij te dragen aan resultaten of ontwikkeling van je medewerkers/collega’s.
  • heb je je eigen positie (als leider) helder en kunt daar vanuit op verantwoordelijkheid sturen.
  • weet je de verantwoordelijkheid te laten waar die hoort en verantwoordelijkheid bij anderen te bevorderen.
  • draagt jouw inbreng bij aan een goed en productief werkklimaat.
  • heb je oog voor je omgeving en de ontwikkeling van anderen.
  • heb je zicht op je drijfveren en heb je een eigen visie op leiderschap ontwikkeld.

Context

Deze complexe, dynamische en snel veranderende tijd vraagt om leidinggevenden en professionals die zich snel kunnen aanpassen en hun eigen antwoorden kunnen vinden. Betrokken mensen die werken vanuit persoonlijk leiderschap: die verantwoordelijkheid nemen, bewust keuzes maken en doen wat nodig is in hun werk en voor hun eigen ontwikkeling.
Persoonlijk leiderschap is jezelf kunnen sturen in een complexe omgeving, in verbinding met de wereld om je heen en in interactie met collega’s en klanten, zodat je meer invloed en impact verkrijgt. Als professional (al dan niet leidinggevend) zoek jij naar manieren om je vermogen zelf antwoorden te geven verder te ontwikkelen, en je invloed, autonomie en leervermogen te vergroten.

Opzet van de training Invloed & Leiderschap

In organisaties wordt steeds meer flexibiliteit gevraagd en is het van belang dat het leren dicht op de werkplek plaatsvindt. Deze training biedt die flexibiliteit, doordat een groot gedeelte online plaatsvindt. Interactie en leren op de werkplek is een belangrijk uitgangspunt in de opzet. Zo werken we met virtual classrooms om geprikkeld te blijven om te leren en om de vertaalslag naar je werkplek te maken.
Samen met je groepsgenoten en de trainer, maar ook zelfstandig, creëer je je eigen leerproces. Je leert met en van elkaar, zowel in groepsverband als op afstand. Groepsmomenten, individuele opdrachten, coaching on the job en het gebruik van e-learning tools, geven je de mogelijkheid om veel te leren over leiderschap en tegelijkertijd je eigen kleur te geven aan deze training.
Deelname vraagt zelfstandigheid, zelfwerkzaamheid, betrokkenheid en een aanzienlijke tijdsinvestering. Een investering die zich terugbetaalt in het effectiever en met meer bezieling functioneren. Een waardevolle opbrengst voor jou, maar zeker ook voor je collega’s en organisatie.

 

Start training: Onderzoeken leerbehoefte (periode van vier weken)
Je start je training met een intake gesprek met de trainer. In dit gesprek bespreek je onder andere je leerdoelen en krijg je praktische informatie zodat je met de (online) startopdrachten aan de slag kan. 
Thema 1: Persoonlijk leiderschap
In deze startfase ga je aan de slag met het thema persoonlijk leiderschap en maakt de opdrachten die online voor je klaar staan. Je doet kennis op over leerstijlen, communicatie en je persoonlijkheid in relatie tot je functioneren. Je bereidt je zo voor op het eerste groepsmoment.
Blok 1: Persoonlijk leiderschap. 
In dit blok ga je onder andere beelden verzamelen over je eigen leiderschap, kennismaken, leerdoelen aanscherpen en kompas opstellen.
Onderwerpen:
feedback
communicatie
besluitvorming
leiderschap en visie
managementrollen
Thema 2: Omgaan met belangen
Na het eerste blok begin je aan het tweede thema, ook hiervoor staan online weer uitdagende opdrachten voor je klaar. 
Virtual classroom 1
Een virtual classroom is een leeromgeving waar je online met elkaar in interactie bent. We starten met het onderwerp Situationeel Leiderschap.
Blok 2: Drijfveren en patronen
Onderwerpen:
onderhandelen
situationeel leiderschap
persoonlijk leiderschap
leiderschapsstatuut
Thema 3: Experimenteren met nieuw gedrag
Na het tweede blok start je met thema 3, experimenteren met nieuw gedrag. In de online leeromgeving staan weer opdrachten voor je klaar. In deze periode heb je naast een VC met je groepsgenoten ook een 1:1 coaching gesprek met de trainer.
Managementgame: Beïnvloeden, samenwerken en impact genereren in de praktijk - 1 dag
Je experimenteert met het geleerde in een managementgame. Samen met je groepsgenoten oefen je in communicatie en managementvaardigheden. Samenwerken, beïnvloeden, doelbewust handelen en het aangaan van dialoog staan centraal.
Virtual classroom 2: Intervisie.
Intervisie is een manier om met en van elkaar te leren. Tijdens deze virtual classroom staat leren op de werkplek centraal. Hoe maak ik de vertaalslag van training naar werk en hoe blijf ik actief leren?
Blok 3: Samenwerken 
Onderwerpen:
teamleren
teamontwikkeling
inzetten van talent
samenwerking
dialoog
Thema 4: Teamontwikkeling
Na het derde blok begin je aan het laatste thema, teamontwikkeling. Hoe je de ontwikkeling van een team een stap verder kan brengen, daar heb je in het derde blok kennis mee gemaakt en dat ga je nu in je eigen praktijk een stap verder brengen. 
Virtual classroom 3: Geluk en stress op het werk
Blok 4: Opleveren, oogsten en vieren
Als deelnemersteam creëer je deze dag en lever je je opbrengst op! Centraal staat: visie op leiderschap, leeropbrengst, succes vieren.
Tussen de blokken leer je dus zelfstandig of in contact met mededeelnemers over thema’s als stressmanagement, timemanagement, RET (invloed van je gedachten op je gedrag). Je kiest uit de aangeboden kennis je eigen opdrachten waarvan je wilt leren.
In blokken 1, 2 en 3 is er een avondprogramma. De eerste dag van elk blok start om 10 uur. De blokken eindigen de volgende dag om 13:30. De training vindt dan plaats op een conferentieoord, de overnachtingen worden geregeld door Van Harte & Lingsma. 
De managementgame en blok 4 nemen een dag in beslag, van 9:00 tot 20:00 uur. De virtual classrooms duren circa  2 uur.
In totaal beslaat de training een periode van ongeveer zes maanden.

Start training: Onderzoeken leerbehoefte (periode van vier weken)
Je start je training met een intake gesprek met de trainer. In dit gesprek bespreek je onder andere je leerdoelen en krijg je praktische informatie zodat je met de (online) startopdrachten aan de slag kan. 

Thema 1: Persoonlijk leiderschap
In deze startfase ga je aan de slag met het thema persoonlijk leiderschap en maakt de opdrachten die online voor je klaar staan. Je doet kennis op over leerstijlen, communicatie en je persoonlijkheid in relatie tot je functioneren. Je bereidt je zo voor op het eerste groepsmoment.

Blok 1: Persoonlijk leiderschap. 
In dit blok ga je onder andere beelden verzamelen over je eigen leiderschap, kennismaken, leerdoelen aanscherpen en kompas opstellen.

Onderwerpen:

  • feedback
  • communicatie
  • besluitvorming
  • leiderschap en visie
  • managementrollen


Thema 2: Omgaan met belangen
Na het eerste blok begin je aan het tweede thema, ook hiervoor staan online weer uitdagende opdrachten voor je klaar. 

Virtual classroom 1
Een virtual classroom is een leeromgeving waar je online met elkaar in interactie bent. We starten met het onderwerp: Situationeel Leiderschap.

Blok 2: Drijfveren en patronen

  • Onderwerpen:
  • onderhandelen
  • situationeel leiderschap
  • persoonlijk leiderschap
  • leiderschapsstatuut


Thema 3: Experimenteren met nieuw gedrag
Na het tweede blok start je met thema 3, experimenteren met nieuw gedrag. In de online leeromgeving staan weer opdrachten voor je klaar. In deze periode heb je naast een VC met je groepsgenoten ook een 1:1 coaching gesprek met de trainer.

Managementgame: Beïnvloeden, samenwerken en impact genereren in de praktijk - 1 dag
Je experimenteert met het geleerde in een managementgame. Samen met je groepsgenoten oefen je in communicatie en managementvaardigheden. Samenwerken, beïnvloeden, doelbewust handelen en het aangaan van dialoog staan centraal.

Virtual classroom 2: Intervisie.
Intervisie is een manier om met en van elkaar te leren. Tijdens deze virtual classroom staat leren op de werkplek centraal. Hoe maak ik de vertaalslag van training naar werk en hoe blijf ik actief leren?

Blok 3: Samenwerken 

Onderwerpen:

  • teamleren
  • teamontwikkeling
  • inzetten van talent
  • samenwerkingdialoog


Thema 4: Teamontwikkeling
Na het derde blok begin je aan het laatste thema, teamontwikkeling. Hoe je de ontwikkeling van een team een stap verder kan brengen, daar heb je in het derde blok kennis mee gemaakt en dat ga je nu in je eigen praktijk een stap verder brengen. 

Virtual classroom 3: Geluk en stress op het werk

Blok 4: Opleveren, oogsten en vieren
Als deelnemersteam creëer je deze dag en lever je je opbrengst op! Centraal staat: visie op leiderschap, leeropbrengst, succes vieren.

Tussen de blokken leer je dus zelfstandig of in contact met mededeelnemers over thema’s als stressmanagement, timemanagement, RET (invloed van je gedachten op je gedrag). Je kiest uit de aangeboden kennis je eigen opdrachten waarvan je wilt leren.

In blokken 1, 2 en 3 is er een avondprogramma. De eerste dag van elk blok start om 10 uur. De blokken eindigen de volgende dag om 13:30. De training vindt dan plaats op een conferentieoord, de overnachtingen worden geregeld door Van Harte & Lingsma. De managementgame en blok 4 nemen een dag in beslag, van 9:00 tot 20:00 uur. De virtual classrooms duren circa  2 uur.In totaal beslaat de training een periode van ongeveer zes maanden.

 

"Stevigheid en overtuigingskracht"

Deelnemer TIL

De reden dat ik deelnam aan de TIL was om meer stevigheid en overtuigingskracht te ontwikkelen. Ik wilde meer uit mezelf en mijn functie halen om effectiever mijn doelen te bereiken.
Voor mij is een belangrijke ontwikkelstap geweest dat ik meer zicht heb gekregen op mijn eigen gedrag in besluitvormingsprocessen. Waar ik eerst geneigd was om in snelle oordeelsvorming te vervallen, sta ik nu juist open voor andere ideeën, meningen en nieuwe ontwikkelingen van buitenaf. Hierdoor sta ikzelf steviger en kan ik anderen ook meer meenemen in mijn initiatieven.
Erg helpend waren de manier waarop het programma online en klassikaal ingericht is en de confrontatie met mezelf, de trainer en mijn groepsgenoten.


"Ik ben standvastiger in mijn beslissingen"

Bram van der Most - Teamcoördinator standaardisatie Hosokawa Micron BV

Door de training Leiderschap & Invloed heb ik meer zelfvertrouwen gekregen. Ik hou me makkelijker staande tussen de hoge bazen, ben standvastiger in mijn beslissingen en durf mijn collega’s sneller aan te spreken op hun gedrag. Daarnaast herken ik de situaties als ik dreig terug te vallen in mijn oude gedrag en weet ik hoe ik dit kan veranderen. De aangereikte handvatten zijn dus zeer bruikbaar voor mij, maar ik besef wel dat ik hiermee actief bezig moet blijven om me te ontwikkelen.


Wat is de training Invloed & Leiderschap?

In de blended training Invloed & Leiderschap staat het ontwikkelen van (persoonlijk) leiderschap centraal. Je vergroot je effectiviteit op een manier die bij je past en die jou en je (werk)omgeving dient. Daarbij gaat het om:

  • effectiever aansturen en beïnvloeden
  • beter communiceren
  • creëren en uitdragen van je eigen visie
  • verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leer- en ontwikkelproces als professional
  • constructief bijdragen aan jouw organisatie

Wat heb je aan deze leiderschapstraining?

Je wordt effectiever en gelukkiger in je werk. Je vergroot je invloed en je versterkt je eigen leiderschap. Samenwerken en beïnvloeden wordt makkelijker en leuker. Je verdiept je kennis, ontwikkelt je concrete vaardigheden en onderzoekt jouw talenten en valkuilen. Daarnaast biedt de training je een aantal zeer praktische tools op het gebied van communicatie, interactie en leiderschap.

Is de training Invloed en Leiderschap iets voor jou?

De training Invloed en Leiderschap is voor leidinggevenden én niet-leidinggevende professionals op hbo- of academisch niveau die een sprong vooruit willen maken in hun (persoonlijk) leiderschap.

In deze training wordt gebruik gemaakt van:

  • het (e)boek Leidmotief
  • virtual classrooms
  • online leerplatform en community
  • online coaching
  • intervisie
  • handouts met theorie en oefeningen
  • een managementgame met acteurs
  • psychologische testen
  • video-feedback

Bekijk hier het interview met trainer Rénoud Kroeze over de doorontwikkeling van de TIL:

Resultaat van deze persoonlijke leiderschapstraining

Na de training Invloed & Leiderschap:

  • kan je flexibel schakelen tussen resultaat behalen, effectief samenwerken en communiceren.
  • weet je hoe je overkomt op collega’s en welke invloed jouw doen én laten heeft op je team of werkomgeving.
  • ben je je bewust van jouw persoonlijke kwaliteiten die je doelbewuster in kan zetten.
  • weet je waar je voor staat en wat je echt belangrijk vindt.
  • leer je beter om te gaan met je minder sterke kanten, wat je geloofwaardigheid ten goede komt.
  • stuur je vanuit vertrouwen in plaats vanuit controle.
  • neem je eigenaarschap over jouw eigen ontwikkeling.
  • ben je in staat te doen wat werkelijk nodig is om bij te dragen aan resultaten of ontwikkeling van je medewerkers/collega’s.
  • heb je je eigen positie (als leider) helder en kunt daar vanuit op verantwoordelijkheid sturen.
  • weet je de verantwoordelijkheid te laten waar die hoort en verantwoordelijkheid bij anderen te bevorderen.
  • draagt jouw inbreng bij aan een goed en productief werkklimaat.
  • heb je oog voor je omgeving en de ontwikkeling van anderen.
  • heb je zicht op je drijfveren en heb je een eigen visie op leiderschap ontwikkeld.

Context

Deze complexe, dynamische en snel veranderende tijd vraagt om leidinggevenden en professionals die zich snel kunnen aanpassen en hun eigen antwoorden kunnen vinden. Betrokken mensen die werken vanuit persoonlijk leiderschap: die verantwoordelijkheid nemen, bewust keuzes maken en doen wat nodig is in hun werk en voor hun eigen ontwikkeling.
Persoonlijk leiderschap is jezelf kunnen sturen in een complexe omgeving, in verbinding met de wereld om je heen en in interactie met collega’s en klanten, zodat je meer invloed en impact verkrijgt. Als professional (al dan niet leidinggevend) zoek jij naar manieren om je vermogen zelf antwoorden te geven verder te ontwikkelen, en je invloed, autonomie en leervermogen te vergroten.

Opzet van de training Invloed & Leiderschap

In organisaties wordt steeds meer flexibiliteit gevraagd en is het van belang dat het leren dicht op de werkplek plaatsvindt. Deze training biedt die flexibiliteit, doordat een groot gedeelte online plaatsvindt. Interactie en leren op de werkplek is een belangrijk uitgangspunt in de opzet. Zo werken we met virtual classrooms om geprikkeld te blijven om te leren en om de vertaalslag naar je werkplek te maken.
Samen met je groepsgenoten en de trainer, maar ook zelfstandig, creëer je je eigen leerproces. Je leert met en van elkaar, zowel in groepsverband als op afstand. Groepsmomenten, individuele opdrachten, coaching on the job en het gebruik van e-learning tools, geven je de mogelijkheid om veel te leren over leiderschap en tegelijkertijd je eigen kleur te geven aan deze training.
Deelname vraagt zelfstandigheid, zelfwerkzaamheid, betrokkenheid en een aanzienlijke tijdsinvestering. Een investering die zich terugbetaalt in het effectiever en met meer bezieling functioneren. Een waardevolle opbrengst voor jou, maar zeker ook voor je collega’s en organisatie.

 

Start training: Onderzoeken leerbehoefte (periode van vier weken)
Je start je training met een intake gesprek met de trainer. In dit gesprek bespreek je onder andere je leerdoelen en krijg je praktische informatie zodat je met de (online) startopdrachten aan de slag kan. 
Thema 1: Persoonlijk leiderschap
In deze startfase ga je aan de slag met het thema persoonlijk leiderschap en maakt de opdrachten die online voor je klaar staan. Je doet kennis op over leerstijlen, communicatie en je persoonlijkheid in relatie tot je functioneren. Je bereidt je zo voor op het eerste groepsmoment.
Blok 1: Persoonlijk leiderschap. 
In dit blok ga je onder andere beelden verzamelen over je eigen leiderschap, kennismaken, leerdoelen aanscherpen en kompas opstellen.
Onderwerpen:
feedback
communicatie
besluitvorming
leiderschap en visie
managementrollen
Thema 2: Omgaan met belangen
Na het eerste blok begin je aan het tweede thema, ook hiervoor staan online weer uitdagende opdrachten voor je klaar. 
Virtual classroom 1
Een virtual classroom is een leeromgeving waar je online met elkaar in interactie bent. We starten met het onderwerp Situationeel Leiderschap.
Blok 2: Drijfveren en patronen
Onderwerpen:
onderhandelen
situationeel leiderschap
persoonlijk leiderschap
leiderschapsstatuut
Thema 3: Experimenteren met nieuw gedrag
Na het tweede blok start je met thema 3, experimenteren met nieuw gedrag. In de online leeromgeving staan weer opdrachten voor je klaar. In deze periode heb je naast een VC met je groepsgenoten ook een 1:1 coaching gesprek met de trainer.
Managementgame: Beïnvloeden, samenwerken en impact genereren in de praktijk - 1 dag
Je experimenteert met het geleerde in een managementgame. Samen met je groepsgenoten oefen je in communicatie en managementvaardigheden. Samenwerken, beïnvloeden, doelbewust handelen en het aangaan van dialoog staan centraal.
Virtual classroom 2: Intervisie.
Intervisie is een manier om met en van elkaar te leren. Tijdens deze virtual classroom staat leren op de werkplek centraal. Hoe maak ik de vertaalslag van training naar werk en hoe blijf ik actief leren?
Blok 3: Samenwerken 
Onderwerpen:
teamleren
teamontwikkeling
inzetten van talent
samenwerking
dialoog
Thema 4: Teamontwikkeling
Na het derde blok begin je aan het laatste thema, teamontwikkeling. Hoe je de ontwikkeling van een team een stap verder kan brengen, daar heb je in het derde blok kennis mee gemaakt en dat ga je nu in je eigen praktijk een stap verder brengen. 
Virtual classroom 3: Geluk en stress op het werk
Blok 4: Opleveren, oogsten en vieren
Als deelnemersteam creëer je deze dag en lever je je opbrengst op! Centraal staat: visie op leiderschap, leeropbrengst, succes vieren.
Tussen de blokken leer je dus zelfstandig of in contact met mededeelnemers over thema’s als stressmanagement, timemanagement, RET (invloed van je gedachten op je gedrag). Je kiest uit de aangeboden kennis je eigen opdrachten waarvan je wilt leren.
In blokken 1, 2 en 3 is er een avondprogramma. De eerste dag van elk blok start om 10 uur. De blokken eindigen de volgende dag om 13:30. De training vindt dan plaats op een conferentieoord, de overnachtingen worden geregeld door Van Harte & Lingsma. 
De managementgame en blok 4 nemen een dag in beslag, van 9:00 tot 20:00 uur. De virtual classrooms duren circa  2 uur.
In totaal beslaat de training een periode van ongeveer zes maanden.

Start training: Onderzoeken leerbehoefte (periode van vier weken)
Je start je training met een intake gesprek met de trainer. In dit gesprek bespreek je onder andere je leerdoelen en krijg je praktische informatie zodat je met de (online) startopdrachten aan de slag kan. 

Thema 1: Persoonlijk leiderschap
In deze startfase ga je aan de slag met het thema persoonlijk leiderschap en maakt de opdrachten die online voor je klaar staan. Je doet kennis op over leerstijlen, communicatie en je persoonlijkheid in relatie tot je functioneren. Je bereidt je zo voor op het eerste groepsmoment.

Blok 1: Persoonlijk leiderschap. 
In dit blok ga je onder andere beelden verzamelen over je eigen leiderschap, kennismaken, leerdoelen aanscherpen en kompas opstellen.

Onderwerpen:

  • feedback
  • communicatie
  • besluitvorming
  • leiderschap en visie
  • managementrollen


Thema 2: Omgaan met belangen
Na het eerste blok begin je aan het tweede thema, ook hiervoor staan online weer uitdagende opdrachten voor je klaar. 

Virtual classroom 1
Een virtual classroom is een leeromgeving waar je online met elkaar in interactie bent. We starten met het onderwerp: Situationeel Leiderschap.

Blok 2: Drijfveren en patronen

  • Onderwerpen:
  • onderhandelen
  • situationeel leiderschap
  • persoonlijk leiderschap
  • leiderschapsstatuut


Thema 3: Experimenteren met nieuw gedrag
Na het tweede blok start je met thema 3, experimenteren met nieuw gedrag. In de online leeromgeving staan weer opdrachten voor je klaar. In deze periode heb je naast een VC met je groepsgenoten ook een 1:1 coaching gesprek met de trainer.

Managementgame: Beïnvloeden, samenwerken en impact genereren in de praktijk - 1 dag
Je experimenteert met het geleerde in een managementgame. Samen met je groepsgenoten oefen je in communicatie en managementvaardigheden. Samenwerken, beïnvloeden, doelbewust handelen en het aangaan van dialoog staan centraal.

Virtual classroom 2: Intervisie.
Intervisie is een manier om met en van elkaar te leren. Tijdens deze virtual classroom staat leren op de werkplek centraal. Hoe maak ik de vertaalslag van training naar werk en hoe blijf ik actief leren?

Blok 3: Samenwerken 

Onderwerpen:

  • teamleren
  • teamontwikkeling
  • inzetten van talent
  • samenwerkingdialoog


Thema 4: Teamontwikkeling
Na het derde blok begin je aan het laatste thema, teamontwikkeling. Hoe je de ontwikkeling van een team een stap verder kan brengen, daar heb je in het derde blok kennis mee gemaakt en dat ga je nu in je eigen praktijk een stap verder brengen. 

Virtual classroom 3: Geluk en stress op het werk

Blok 4: Opleveren, oogsten en vieren
Als deelnemersteam creëer je deze dag en lever je je opbrengst op! Centraal staat: visie op leiderschap, leeropbrengst, succes vieren.

Tussen de blokken leer je dus zelfstandig of in contact met mededeelnemers over thema’s als stressmanagement, timemanagement, RET (invloed van je gedachten op je gedrag). Je kiest uit de aangeboden kennis je eigen opdrachten waarvan je wilt leren.

In blokken 1, 2 en 3 is er een avondprogramma. De eerste dag van elk blok start om 10 uur. De blokken eindigen de volgende dag om 13:30. De training vindt dan plaats op een conferentieoord, de overnachtingen worden geregeld door Van Harte & Lingsma. De managementgame en blok 4 nemen een dag in beslag, van 9:00 tot 20:00 uur. De virtual classrooms duren circa  2 uur.In totaal beslaat de training een periode van ongeveer zes maanden.

 

"Stevigheid en overtuigingskracht"


Deelnemer TIL

De reden dat ik deelnam aan de TIL was om meer stevigheid en overtuigingskracht te ontwikkelen. Ik wilde meer uit mezelf en mijn functie halen om effectiever mijn doelen te bereiken.
Voor mij is een belangrijke ontwikkelstap geweest dat ik meer zicht heb gekregen op mijn eigen gedrag in besluitvormingsprocessen. Waar ik eerst geneigd was om in snelle oordeelsvorming te vervallen, sta ik nu juist open voor andere ideeën, meningen en nieuwe ontwikkelingen van buitenaf. Hierdoor sta ikzelf steviger en kan ik anderen ook meer meenemen in mijn initiatieven.
Erg helpend waren de manier waarop het programma online en klassikaal ingericht is en de confrontatie met mezelf, de trainer en mijn groepsgenoten.


"Ik ben standvastiger in mijn beslissingen"


Bram van der Most Teamcoördinator standaardisatie Hosokawa Micron BV

Door de training Leiderschap & Invloed heb ik meer zelfvertrouwen gekregen. Ik hou me makkelijker staande tussen de hoge bazen, ben standvastiger in mijn beslissingen en durf mijn collega’s sneller aan te spreken op hun gedrag. Daarnaast herken ik de situaties als ik dreig terug te vallen in mijn oude gedrag en weet ik hoe ik dit kan veranderen. De aangereikte handvatten zijn dus zeer bruikbaar voor mij, maar ik besef wel dat ik hiermee actief bezig moet blijven om me te ontwikkelen.


Trefwoorden:

Beïnvloeden

Jezelf leiden

Resultaten bereiken


PDF download
Laat hier je gegevens achter - dank je.
(Alle velden zijn verplicht)

PDF brochure per e-mail ontvangen
Laat hier je gegevens achter - dank je.
(Alle velden zijn verplicht)

Er is aanvullende informatie naar jouw e-mailadres verzonden. Indien je deze informatie niet ontvangt, kijk dan ook eerst even in de spam of onbelangrijke e-mail map.

Bedankt voor het insturen van het wachtlijst verzoek. Wij nemen zo spoedig als mogelijk contact met je op (tijdens kantooruren).

Laat je naam en nummer achter en we bellen je zo snel mogelijk!