Gesprekstechnieken overheid

Bestaande training gesprekstechnieken op maat gemaakt voor in company

Uitgangspositie

Een in company training richt zich op het eigen vermogen van de medewerkers om zelf antwoorden te vinden. Een overheidsinstelling heeft ons gevraagd hen een stap verder te helpen bij het voeren van moeilijke gesprekken, zoals slecht nieuwsgesprekken maar ook onderhandelen, omgaan met valkuilen en het doorbreken van vastgelopen interacties. Hoe ga je om met weerstand en kun je feedback geven en ontvangen?

Aanpak

Ervaringsleren is hierbij de essentie van een effectieve aanpak. Deelnemers leren doeltreffender gebruik te maken van gesprekstechnieken, herkennen van belemmerende gedachten en onderkennen van referentiekaders. Waarom stap je in je eigen valkuil? We oefenen het geven of ontvangen van slecht nieuws. Blijf je hard op de inhoud en zacht op de relatie dan wordt acceptatie van de boodschap bevorderd.

Resultaat

Deelnemers hebben geoefend in het voeren van een effectief functionerings-, beoordelings- of slechtnieuwsgesprek met een goede structuur, heldere onderwerpen en een duidelijke procedure. De deelnemers hebben inzicht in hun eigen blokkades bij het voeren van lastige gesprekken en gaan aan de slag met twee persoonlijke actiepunten.


Laat je naam en nummer achter en we bellen je zo snel mogelijk!